Mondzorg Brabant

281 nieuwe leads binnen 9 maanden tijd voor Mondzorg Brabant

Meer nieuwe patiënten met een gestructureerde online marketing strategie.

Scroll naar beneden

Marketing aanpak

Paid Advertising

Platforms

Social Ads

Tijdlijn

2023 - 2024

Opdrachtgever

Website

Over deze case

Mondzorg Brabant is dé specialist in Breda op het gebied van mondhygiëne, prothetische- en tandheelkundige zorg.

Je kent het wel, de campagnes lopen op 'rolletjes' en de resultaten zijn goed. Elke maand komen er leads binnen, er wordt groei gerealiseerd en de betrokken partijen zijn tevreden. En toch kriebelde het... als betrokken online marketeer ga je namelijk niet voor goed, maar ga je voor uitstekend! Na het analyseren van de strategie werd het duidelijk, om niveau uitstekend te bereiken was de huidige strategie niet toereikend genoeg. Om deze groei te realiseren is er een gestructureerd plan en diepgaande kennis van de klant nodig. Na 6 jaar lang samen te werken was dat laatste stukje gelukkig vanzelfsprekend.

Back to the drawing tables it was...

Wat hebben we gedaan?

De uitdaging van een organisatie dat zich uitsluitend op de lokale markt richt, is de beperkte grootte van de lokale markt. Buiten het feit dat je te maken hebt met concurrentie, is er slechts een klein deel (statistisch gezien zo'n 3%) van de beschikbare markt bereid om over te gaan tot conversie. In het geval van Mondzorg Brabant is dat het maken van een afspraak voor een behandeling.

Na meerdere brainstormsessies en flink wat koppen koffie (ja, we drinken graag een kopje koffie met je), hebben we een volledige funnel uitgewerkt voor social media. Met deze funnel konden we een groter deel van de beschikbare markt aanspreken en tegelijkertijd meer touchpoints van de customer journey bestrijken. De funnel bestond uit meerdere lagen waaronder blogs, landingspagina's (off-platform conversie), lead gen forms (on-platform conversie) en een retargeting campagne.

Wat waren de resultaten?

Nu ben je natuurlijk benieuwd naar de resultaten. Het is met de nieuwe strategie en funnel gelukt om binnen 9 maanden 281 leads te genereren. Nu ik hoor ik je zeggen: "281 leads is leuk, maar hoeveel zijn er daadwerkelijk patiënt geworden?". Ook hier hebben we aan gedacht. Door met Zapier, Google sheets en UTM's te werken, hebben we in kaart kunnen brengen welke leads uiteindelijk patiënt zijn geworden. Dit komt neer op zo'n 50% van de leads.

  • We genereerden ruim 2.144.785 impressies
  • Besteed budget van € 11.618,05
  • 281 nieuwe potentiële patiënten
  • De kosten per lead was gemiddeld € 41,34
  • Gemiddelde ROAS 33.53